20 Temmuz 2016 Çarşamba

Granola'm !

Günaydın ! Bugün işe sabah haberlerimi okurken başlamak yerine yazımla başlamak istedim. Mutfağımda en çok kullandığım şeylerden birisi yulaf. Hepimiz yulaf ezmesinin besin değerleri açısından ne kadar zengin olduğunu az çok duymuştur. Sindirimi iyileştirmesi temizleyici bir özelliğe sahip olması gibi bir sürü özellikleri var. Ben yulafı granolaya çevirmeden önce de tüketmesini seviyordum. Yoğurt,salata ve semizotu salatası yaptığım zaman içine hep yulaf eklerdim ama granoyı meyveli yoğurtlarda kullanmasını çok seviyorum.




Ben bu markayı ilk kez kullandım ve çok hoşuma gitti. MacroCenter dan almıştım 7-8 tl civarı bir şeydi.







Malzemeler ;
-3 yemek kaşığı pekmez-3 yemek kaşığı bal

-1 yemek kaşığı hindistancevizi yağı

Bu 3 malzememizi bir tavada eritiyoruz.

-3 su bardağı yulaf 
-1 yumurta beyazı
-Tarçın

İlk olarak 3 su bardağı yulafı geniş bir kaba alın içine istediğiniz kadar tarçını ilave edin. Ben 3-4 çay kaşığı eklemiştim. Daha sonra erittiğimiz karışımı yulafın üstüne dökün ve her yere eşit gelecek şekilde kaşık yardımıyla karıştırın son olarak karışıma yumurtanın beyazını ekleyin ve yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine ekleyin.


Ben granolamı fırına verirken tercih ettiğim kuru yemiş ve kuru meyvelerle birlikte fırına vermiyorum. Kullanacağım zaman sonradan içine ekliyorum çünkü kuru meyvelerin fırında pişerek sertleşmesini sevmiyorum, çerezleri de çiğ olarak tüketmesini daha çok seviyorum :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder